12 December 2010

Goudvissen ~ japanse koikarpers ~ piranha's

Waarom ik over vissen ga schrijven is me ook een vraag, maar waarom niet? Ik zie het verband tussen vissen en fashion ook wel. Want vissen mag je dan wel in allerlei soorten, kleuren en maten hebben, maar denk eens na over fashion dan, je hebt allerlei verschillende kledingstukken, verschillende modellen en kleuren..

,,Vissen zijn in het water levende gewervelde dieren die in de regel ademhalen met kieuwen. De meeste vissen zijn koudbloedig, maar sommige grotere soorten vertonen warmbloedige trekjes. Vissen komen over de hele wereld voor, er zijn momenteel ruim 31.000 soorten, in meer dan 500 families onderverdeeld en er wordt met regelmaat een nieuwe soort ontdekt.'' To be honest, ik heb eigenlijk geen verstand van vissen, bij vissen denk ik aan lieve goudvisjes die in een kom bij je in de huiskamer of in de tuin in de vijver zwemmen.


Maar worden vissen onderschat? Ik denk het wel, er zijn zoveel soorten! En sommige zijn de meeste mensen niet eens bekend. Als je vis doodgaat, komt er gewoon een nieuwe, dat doe je ook met je zwarte basic tanktop. Een vis is niet iets als een kledingstuk, het is net zoveel een dier als een hond of kat een dier is. Maar toch ook wel is een vis als een kledingstuk. Want ik bedoel maar, vergelijk een goudvis met een zwarte tanktop, een japanse koikarper met een bloemetjes jurkje en de piranha met je te gekke 'ripped jeans'.


Misschien is het creativiteit, misschien is het logisch nadenken maar waarom bedenken wij vergelijkingen? Komen we voorbeelden tekort? Weten we niks beters? Denken we dat we zo iets duidelijker maken? Ik heb geen idee, maar ik vind het wel creatief, als die vergelijkingen. So darlings, vergeet je vis niet te voeren, dat is net als je sleutels vergeten!

Special thanks to Bram