6 February 2011

The older guy..

Tsja, toch heb ik álweer een trend gespot op het gebied van relaties. Ik hoor het toch steeds vaker: ,,SuQin, ik heb een vriend/date en hij is echt heel leuk.’’ Na een stilte volgt meestal: ,,Hij is wel 20+..’’ Tsja, im not sure what to think. Ik heb er geen problemen mee, maar ik denk niet dat een relatie zo snel een relatie zou beginnen met iemand van 23.. I mean, nja het zal natuurlijk de nodige problemen veroorzaken, dat leeftijdsverschil, maar ‘the perfect relationship’ bestaat ook niet echt, dus deal er maar gewoon mee, right? Maar eh, kun je me misschien even uitleggen, hoe het komt enzo, vanwaar opeens deze ‘trend’, en ergens vraag ik me wel af, hoe deal je er dan mee? Ik kan me bijna niet voorstellen dat je je lover niet zo vaak ziet, omdat die druk is met zn studie e.d.? Maarja, liefde kent geen afstand, dus ook geen leeftijd.




Leeftijd speelt dus geen rol, ik denk dat het eigenlijk wel waar is, i mean, er zit zeker een kern van waarheid in. Maar ik denk dat je met begrip, en een sooirt van inlevingsvermogen best ver zult komen. Leeftijd is geen maatstaaf, het is maar een manier om mensen onder te verdelen in groepen, nietwaar? Het zijn ten slotte maar getalletjes, nothing to worry about, het gaat erom dat je op dezelfde ‘golflengte’ zit, oke ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit verder uit zou moeten leggen, maar ik denk wel dat jullie weten wat ik bedoel. Dat je zeg, dezelfde ‘beleving’ hebtm dus hoe meer je op dezelfde golflengte zit, hoe kleiner de verschillen zijn, en hoe meer kans je hebt dat jullie relatie gaat werken.  Verder is het belangrijk dat jullie natuurlijk dezelfde interesses hebben, en misschien toch wel in dezelfde leeftijdsfase zitten.

Wat kan er dan allemaal misgaan? Na wat rondgekeken te hebben, staat er dat het vooral om kinderwensen zal gaan, misschien in ons geval om seks, als de ander daar problemen mee heeft. Verder kan het problemen opleveren qua vrienden, want stel, jij bent jongen dan hij is, dan is het leuk dat jij kunt zeggen dat je een vriend hebt van 22, maar dan zou hij dus moeten zeggen ehja, mijn vriendin is 16.. Het is misschien gewoon een kwestie van schaamte, wat natuurlijk niet goed is, maar het kan wel invloed hebben. And what about, partying all night long? Jij wilt ‘t liefst ieder weekend uit, logisch, hij zit liever thuis voor de tv? Hm je moet het maar kunnen handle’n ..

Voor- en nadelen, yesh, die heb je zeker. Voordelen kunnen zijn, als jij ouder bent, en dus hij ouder is enzo, houd je ‘m wel jonger en misschien engergieker snapje, je stimuleert hem ook om nieuwe dingen te gaan doen, en dus nieuwe ervaringen op te doen. Hij geeft jou dan zekerheid, dat kan financieel zijn of qua relatie. Hij geeft je meer ruimte om je te ontwikkelen omdat hij dat al gedaan heeft, daardoor heeft die al meer levenservaringen, en geeft die je daarom misschien sneller een gevoel van veiligheid. Verder nadelen als, een soort van eh ‘generatiekloof’, ze zijn minder bij de tijd, naarmate het leeftijdsverschil meer wordt. Natuurlijk dan ook verschil in ervaring, misschien beleving en herinneringen. En niet te vergeten, al de negatieve reacties.



Mijn conclusie is nog steeds, dat ik er geen problemen mee heb, maar ik betwijfel of ik het zo snel zou doen.. En even voor alle ladies die een oudere lover heeft, you shouldn’t care about what bitches say, they don’t know, the only one who does, is you! Misschien ben je wel bang voor de reactie, maar ga er niet om liegen, dat is toch een teken van schaamte. En schaamte is geen goede basis van een relatie. Cause we dont care what the people might say, what the people might say about us!