1 February 2011

Don't cheat in the game of love

Misschien een iets kortere thought, maar de laatste 2 waren toch echt wel heel lang om te lezen enzo. Ik hoorde weer wat verhalen over X, en ze zetten me wel aan het denken, want wat is het principe van ‘vreemdgaan’? Waarom zouden mensen vreemdgaan, als je je partner niet meer wilt, dan maak je het uit, tenminste da’s wel zo ‘fair’ tegenover de ander. Ga je ook vreemd, als je een relatie naast je huidige relatie hebt, maar die ene relatie alweer voorbij is, voordat je partner ook maar iets te weten komt? Come on ladies, cheating isn’t very Chanel.

Verklaar het fenomeen vreemgaan; ,1) Het kan raar lopen bij overspel 2) Ontrouw in het huwelijk 3) Overspel plegen 4) Partner bedriegen met een ander' Oke het komt er dus op neer, dat je de ander bedriegt. Overspel hebben, je snapt het wel. Zijn er –goede- redenen om vreemd te gaan? Ik denk eigenlijk van niet, i mean, noem me nu één goede reden om vreemd te gaan? Er zijn wel redenen, maar of die echt goed zijn? Mis je iets in je relatie? Wees dan gewoon eerlijk toch? Of is er iets mis met je partner, dan zeg je het diegene of maak je het uit, als je de ander niet eens kunt vertrouwen, waarom ben je dan in godsnaam überhaupt een relatie begonnen? Daarbij, als je vreemdgaat, kom je dan niet gewoon aandacht te kort, of iets in die richting?



Aandacht te kort hm, je ziet het niet alleen binnen relaties, overal zie je wel zo’n ‘huppelkutjes’ die altijd aandacht tekort zullen komen. En dan gaan ze zich aanstellen, en kun je ze wel slaan. Maar eh even terug naar je ‘cheating’. Kan het niet gewoon zijn, dat je niet meer verliefd bent op de ander, maar hem ook niet wilt verlaten, dus ga je eigenlijk op zoek naar een nieuwe relatie, maar heb je gewoon de ander nog als een soort ‘back-up plan’ waar je dan op kunt terugvallen? Zo werkt het dus even niet, de ander ‘aan het lijntje houden’? Niet echt een slimme zet van je, want ik geloof nog steeds in karma, en je krijgt het dubbel zo hard terug, i’m sure.

Ik heb nog wel een mooi voorbeeldje, maar ik weet niet of het moet vertstaan onder vreemdgaan, ik denk eigenlijk van wel, in ieder geval, je hebt X. Ze heeft een guy leren kennen via internet. Nou ze konden het dus wel goed met elkaar vinden, (als betwijfel ik of hij haar wel echt leuk vond, ze is net als een kameleon, zij verandert gewoon de hele tijd van ‘persoonlijkheid’? Daar een andere keer meer over) en na een paar weekjes/maandjes(?) praten was daar, hoppa, een relatie, ofja zo was het naar de buitenwereld? Ohja, ik moet niet vergeten dat die dude niet hier in Nederland woonde, maar in eh, ja Scandinavië. Ze waren dus happy together (dat was wat de buitenwereld dacht). Hij kwam zelfs een paar keer naar Nederland voor haar, nou, heel wat tijd verstreken en ze waren nog steeds samen. Tsja, toen kreeg je buitenlandse reizen e.d. je leert nieuwe mensen kennen, dus ook nieuwe guys. Nou je ziet een leuke en hebt zo weer een relatie, naast je Scandinavische affaire, maar dat overkwam X dus. Wat moet je dan? De relatie met die nieuwe, duurde niet lang en had dan ook verder geen betekenis. Laatst vroeg ik aan X hoe het nou zat met Scandi, toen zei ze me toch wat, , we hebben eigenlijk nooit een relatie gehad’, oké leg me dat nu even uit dan, want dat had je wel degelijk, en je bent ook nog eens vreemdgegaan? Veel kun je je niet meer permitteren, meisje.


Stelling; vreemdgaan is een keuze, agree/disagree?