1 November 2011

Sparks fly


Ze zeggen altijd dat je na een eerste date eigenlijk geen conclusie kan trekken, want of course, jullie moeten elkaar beter leren kennen. soms denk ik dat dat best onzin is. Je gaat af op een eerste indruk, als je bij jullie eerste ontmoeting als een klik voelt, dan zal het wel goed zitten. Zoniet, dan hoeven jullie elkaar ook niet beter te leren kennen denk ik dan. Dan ga je jezelf dwingen dat er wel een vonk overspringt, maar dan kun je zo hard willen en proberen, soms is die verbinding er gewoon niet. En dat moeten we leren accepteren.


Er zullen vele kanten zijn waar vanuit je deze situatie kan bekijken. Bijvoorbeeld; de eerste indruk van iemand is alleen op basis van uiterlijk, als je daarop afgaat is het wel erg oppervlakkig, nietwaar? Maar ik heb het er inderdaad al vaker over gehad, waar moet je anders op afgaan? Toch blijf ik erbij dat ik het oppervlakkig vind, dan moet je je maar de moeite nemen diegene te leren kennen

'Liefde die er niet is, kan niet groeien', ik kwam deze uitspraak tegen na wat research voor het stuk. Ik ben het ermee eens, iets dat er niet is, zal zich niet kunnen groeien. Het zal wel kunnen ontstaan, maar liefde ontstaat niet, het is een kwestie van het een of het ander. Liefde is er of niet, of niet dan? Maar kan gevoel wel groeien? Sommige mensen hebben misschien tijd nodig om verliefd te worden, kan best toch, het is niet allemaal liefde op het eerste gezicht. 


Maar back to the main question, waardoor slaat een vonk eigenlijk over? Waardoor ontstaat er die 'klik' waar iedereen altijd maar over praat? Kun je ook een relatie beginnen zonder dat er een vonk oversloeg of die klik er was? Kan die klik over verdwijnen eigenlijk? Wat is het verschil tussen die twee anyways? Nou, een vonk slaat in een keer over, meestal bij een eerste ontmoeting. Het zal vooral bepaald worden door aantrekkingskracht, wat merendeel inderdaad uit looks zal bestaan. De klik is er, is er niet of kan nog komen. Naarmate je een persoon beter leert kennen zul je meer gemeenschappelijke interesses en overeenkomsten vinden, daardoor zal best een klik kunnen ontstaan. Die klik kan denk ik ook wel verdwijnen ja, als mensen ouder worden zullen hun interesses ook veranderen, waardoor er misschien minder overeenkomsten zullen zijn en de klik langzaam zal verdwijnen. Ik denk dat je best een relatie kan beginnen zonder vonk en klik, waar het op zal uitlopen, ik heb geen idee, het hele liefdes proces is namelijk wel volledig natuurlijk, niet iets waar je kunstmatige stoffen -handelingen in dit geval- bij zou moeten voegen. Misschien is het een kwestie van risico nemen, in de liefde weet je het maar nooit, dus ik zou zeggen: Neem dat risico, wacht gewoon af wat er gaat gebeuren en zie maar!