1 July 2011

There is nothing like the summertime


Het ultieme zomergevoel, een gevoel van vrijheid, een gevoel dat het niks meer uitmaakt wat je doet of zegt; het is ten slotte zomer. Overtreed regels, doen en laten waar je zin in hebt, ja dat is toch wel het zomergevoel. Je weet wel wat ik bedoel, de zomer doet gewoon iets met ons. Ik ben er nog steeds niet achter wat dat dan precies zou moeten zijn, maar ik weet wel dat we ons gewoon wat ‘losser’ gaan gedragen, alsof je aangeschoten bent. Gewoon een licht gevoel in je hoofd. Misschien klopt de vergelijking wel, je zult het verband tussen alcohol en zomer ook wel zien, I guess? Door al dat warme weer zijn er natuurlijk meer partys, meer drinken, you got it. Na wat research heb ik wel een idee gekregen wat de zomer precies voor een effect op ons heeft en hoe dat dan in zijn werking gaat. lees snel verder.


Ik denk dat het er op neer komt dat door al die hitte lopen we gewoon allemaal een zonnesteek op en daarom gedragen we ons nogal roekeloos. Haha okay mooie theorie. Nee, de zomer is gewoon veel te kort, voor ons gevoel dan, dus willen we er optimaal van genieten, omdat het vooral nog zolang duurt voordat het weer zomer zal zijn. Je hebt vrij, alle dagelijkse zorgen verdwijnen voor even, dus laat je die maar links liggen. Een veel periode van relaxen in de zon, gelukkig kunnen we tijdens de zomer daar ook optimaal van genieten door de lange zwoele zomeravonden. Veel mensen maken zich in de zomerperiode overdag als ze op het strand zijn bijvoorbeeld, ook minder druk om hun uiterlijk, echt zo’n Australische-relax dude-attitude. Maar ‘s avonds gaan we stiekem toch allemaal los voor de spiegel voor die awesome beachparty die op je staat te wachten.


Persoonlijk vind ik zomer echt een superseizoen, en dat zomergevoel zou ik altijd wel willen hebben. Ik verwacht wel altijd te veel van de zomer, maar though, ik heb wel altijd een tijd die ik nooit zal vergeten. Ja de zomers en vakanties naar exotische paradijsjes, herinneringen van het jaar ervoor. Ieder jaar lijkt het weer beter de worden. Misschien wordt dat het ook wel ik heb geen idee. Maar even terug over dat zomergevoel, door de zon die volop schijnt denken we dat de wereld er voor even mooier uitziet, net zoals ze zeggen dat als je verliefd bent. Opeens zie je ook veel meer mensen buiten natuurlijk, misschien spot je zelf wel je nieuwe prins charming, die normaliter druk bezig is binneshuis. En nu durf je ook eindelijk op hem af te stappen en ontstaat er een perfecte zomerromance. Ja, doordat we ons wat roekelozer gedragen, zet je jezelf ook eerder verschut, denk aan ‘Oh Oh Cherso’, maar je druft ook meer, gaat nieuwe uitdagingen aan en daardoor creĆ«er je ook wel meer kansen voor jezelf. De zomer heeft zeker dus wel een positief effect op ons.  


Met al dat fantastische weer, die gezellig bbq’s, picknicks (picknicken?), terrasavondjes en beachpartys, ik ben er helemaal fan van. Helaas komt soms zelf in het hoogseizoen de regen het zomergevoel bij ons verpesten, gelukkig kunnen we nog altijd een last-minute naar een of ander tropicaans paradijs boeken.


Enjoy summer! (of die ene leuke jongen met dat sixpack die je spotte op het strand (; )