1 June 2011

Groupie love


Ja ik houd van dubbelzinnige opmerkingen, maar het is wel een onderwerp waar ik over wilde schrijven. Ik had het er laatst met mijn zusje over, je weet het wel, die tijd hebben we allemaal gehad. Herinner je je jou nog in de 2de klas? Nou ik was súper onzeker, niet dat ik nu vol zelfvertrouwen zit maar even voor de vergelijking, en had eigenlijk maar 3 meisjes waarmee ik omging, nou dat beloofde veel goeds, ahum.. Maargoed, ik wilde het even hebben over het fenomeen 'mensen in hokjes duwen' of ook wel genoemd de 'hokjesgeest', dat vooral veel voorkomt op de scholen in Amerika, maar aangezien wij steeds meer Amerikaanse gebruiken proberen te kopiëren, zal het verschijnsel bij ons ook wel al vrij veel voorkomen.


Nou om te beginnen, natuurlijk je heb zoveel soorten 'groepen/hokjes', maar de meest bekende zijn toch wel ehm, populaire dudies, nerds, sporters, kakkers, emo's, modemeisjes je snapt het wel. Het probleem is dat, we zo nooit zeg, een multi-culti samenleving, in dit geval, iedereen met elkaar omgaat, such a shame. Verder heb ik trouwens geen flauw idee wat ik dan wel zou moeten voorstellen, sommige mensen vinden me een kakker door hockey, anderen een halve emo door sommige muziek die ik luister, andere een nerd omdat ik wel goede cijfers haal, en weer andere een modemeisje omdat ik soms in, oke een beetje rare outfits verschijn, maar ach ik blijf gewoon vrolijk tussen alle groepen rond huppelen met een big smile, mij maakt het echt niet uit waar je wel of niet bijhoort, i really don't care.


Verder, kun je bij meerdere groepen tegelijkertijd horen? Of 'stap je dan over'? Hmm, in het geval van X is ze van dance-type geswitcht naar halve emo ofzo? Nja mij maakt het echt niets uit, maar ik betwijfel of ze er zelf zo blij mee is. Goed, ik denk dat de pressure nogal groot is van je mede-groepsleden om tegelijkertijd bij een andere groep te 'horen', maar ik denk dat het best kan. Okay eigenlijk moet het gewoon afgelopen zijn, maar dat zal toch wel niet gebeuren de komende 4651651jaar. Dus ja, misschien kan jij wel hét verschil maken? I mean, wat heb je te verliezen? Status?, daar hebben we het al eens over gehad, status is niet alles, en net zoals je reputatie kun je die best herstellen. Misschien vrienden? Nja dan moet je hen even dumpen, aangezien 't niet echt  goede vrienden dan waren. Ga gewoon eens bij iemand van een ander groepje staan, praten whatever, it doesnt matter, maak mensen blij, probeer het beste van je highschool periode te maken en laat je vooral niet afremmen door al dat gedoe met groepen (: