1 May 2011

Born this way

,,My mama told me when I was young

We are all born superstars''

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n fan van Lady Gaga, maar dit vond ik wel echt een mooi liedje, ofja het inspireerde me wel. Want als je naar de tekst luistert heeft ze wel gelijk! Look, you can change almost everything in life, but sometimes it's good to have the excuse, ,,Cause i was born this way!'' Ik denk dat het sowieso eerst te maken heeft met zelfacceptatie, daarna komt de rest wel, en zo niet, ookgoed, who care's. Je moet gewoon niet willen door íedereen geaccpteerd willen worden, want ,,We are who we are.'' En wie dat niet zo ziet zitten, pech voor jou dan, wij zijn awesome en als die ander dat niet ziet is het niet ons probleem.


,, "There's nothin' wrong with lovin' who you are"

She said, "'Cause He made you perfect, babe"

"So hold your head up, girl and you you'll go far.
I'm beautiful in my way,

'Cause God makes no mistakes
Don't hide yourself in regret,
Just love yourself and you're set.''

Over het fenomeen 'aanpassing' hebben we het ook al vaker gehad. En volgens mij is dat ook wel duidelijk, als jij niet tevreden met met wie je bent, moet je zelf veranderen. En als je wel tevreden bent, dan blijf alsjeblieft zo, en pas je niet aan als een of ander kameleon. Daar maar je misschien anderen wel blij mee, maar vraag je ook eens af of jij daar wel zo satisfied mee bent. Cause when you're happy with yourself, you can change the world. Dan kun je de wereld aan, ofja zo zal het voelen. Het is misschien wel een soort van druk dat van je af kan vallen. Het punt is, als je jezelf bent, en met beide benen op de grond blijft staan, kom je er wel!

,,Whether you're broke or evergreen
You're black, white, beige, chola descent

You're lebanese, you're orient
Whether life's disabilities
Left you outcast, bullied or teased
Rejoice and love yourself today


No matter gay, straight or bi

Lesbian, transgendered life

You were born to survive

No matter black, white or beige

Chola or orient made

Cause you were born this way!''

Het maakt mij echt niet uit wat voor een kleren je draagt, wat voor geloof je bent, naar wat voor muziek je luistert of wat je seksuele aard is. Ik heb geleerd álle mensen te accepteren en respecteren, De wereld moet nog veel leren, maar ooit hoop ik, op een dag, hoop ik zullen we, eindelijk in peace leven (: But for now, we're still waiting, waiting on the world to change!