19 April 2011

The perfect..


The perfect man, the perfect jeans, the perfect foundation, the perfect little black dress, the perfect date, the perfect you, the perfect.. Dude, what's wrong with us. You know it's mission impossible, so stop searching. It's over. We zoeken gewoon te veel naar perfecte dingen, items, gevoelens, personen. Maar ondertussen weten we toch wel dat 'the perfect -' eigenlijk gewoon niet bestaat. Het zal gewoon een eindeloze zoektocht blijven, aangezien je mening over perfectie zal veranderen in de loop der tijd..



Maar, misschien. Is het niet zo dat perfectie een subjectief begrip is? Wat voor jou perfect is, hoeft voor een ander niet automatisch ook perfect te zijn. Is het dan gewoon een kwestie van smaak, perfectie? Misschien wel, en over smaak valt te twisten. Ja, misschien is het hele idee van perfectie wel illusie.  


Hmm, misschien is het wat ver gezocht, maar perfectie, en perfectionisme, kunnen voor een averechts effect zorgen. Dan denk je eindelijk dat je iets perfect hebt gevonden, dan ga je het beter bekijken, blijkt het toch niet zo perfect. Hoe meer je er dan naar gaat kijken, hoe afschuwelijker je het gaat vinden. 


Om het nog een beetje personal te houden, ik ben wel perfectionistisch. Ik kan me echt aan hele kleine details irriteren, en wil altijd alles perfect hebben, of anders zo goed mogelijk. Ik zal zoiets altijd in me blijven houden, maar ik heb er geen problemen mee. Het betekent namelijk wel dat ik mijn best wil doen, om dingen zo goed mogelijk te laten verlopen. Zolang ik er niet in doordraai, loopt alles nog op rolletjes!